Hygezine logoWeb

donthavetoB web

Huom! Sinulla on käytössäsi Internet Explorerin vanha versio. Tämä nettilehti on optimoitu Explorerin uudemmille versioille. Suosittelemme selaimen päivitystä myös tietoturvasyistä.
Perjantaina 23.1.2015 lähdimme junalla Tampereelle. Meitä oli viisi toimittajaa. Junamatka InterCityllä kesti reilun tunnin ja kului nopeasti yläkerroksessa istuen. Koko perjantain oli hyvä sää, joten junamatka sujui ilman ylimääräisiä pysähdyksiä. Olimme perillä Tampereen ammattikorkeakoululla, TAMKilla, noin kello 12. Aulassa meitä oli vastassa pirteä ja ilahtunut Pia, joka ohjasi meidät pelilaboratorioon. Suuren tietokoneilla varustetun luokan perimmäisessä lohkossa oli Bad Origami Risingin tiimin tilat. Ennen kyseistä selainpeliä he olivat toteuttaneet myös mobiilipelin Nokia Ashalle. Kyselimme tiimiltä hieman lisää Bad Origami Risingista sekä sen toteutuksesta. -Muut tiimiläiset laittaisivat idean minun piikkiini, mutta toteutuksesta voi kyllä kiittää kaikkia, naurahtaa pelin toinen graafikko Pia Lampinen. Hän on yksi TAMKin 10 000:sta opiskelijasta. -Pelimme tekoon meni noin kaksi kuukautta, kun taas Rovion Angry Birdsiin kaksi vuotta, vertaavat graafikko Joel Oksanen sekä ohjelmoija Joanna Lankoski. Joannan lisäksi peliä on ohjelmoinut Juhana Mäntymaa. He kaikki ovat pienestä pitäen olleet kiinnostuneita pelaamisesta ja sen tuomista haasteista. Koko tiimi opiskelee toista vuotta tietojenkäsittelyn tradenomiksi. Tutkinto kestää kokonaisuudessaan 3,5 vuotta. Kun peli oli testattu, poikkesimme syömässä Tampereen keskustan Denniksessä. Lähdimme klo 16 takaisin Hyvinkäälle, tällä kertaa jouduimme kuitenkin ruuhkasta johtuen tyytymään IC:n alakertaan.   [caption id="attachment_220" align="alignnone" width="300"]Toimittajat syömässä pelin testauksen jälkeen. Toimittajat syömässä pelin testauksen jälkeen.[/caption]   Bad Origami Rising- peli Pelissä on kaksi erilaista pelaamistapaa; yksinpeli-mode ja kaksinpeli-mode. Pelin kaksintaistelu-mode muistuttaa Smash Bros -pelin multiplayer -modea, sillä molemmissa kaksi pelaajaa taistelevat keskenään, tavoitteenaan voittaa vastustaja eri keinoin; mätkimällä tai kikkailemalla yritetään saada vastustajan elämät nollille tai pudottaa vastustaja kentältä alas. Bad Origami Rising -pelin yksinpelissä on puolestaan päämääränä kerätä mahdollisimman paljon pisteitä tuhoamalla erilaisia origami -vihollisia. Bad Origami Rising -peli on vielä kehitysvaiheessa. Yksinpeli- modessa pelaajan ninjakettu -hahmo saattaa jäädä pieniinkin töyssyihin tai esteisiin jumiin, eikä peli pääse näissä kohdissa oikein etenemään. Yksinpelissä myöskin hahmon kuollessa tausta liikkuu edelleen ja pistelaskuri raksuttaa lisää pisteitä, vaikka pelaaja onkin jo hävinnyt pelin. Kaksinpeli-modessa kahden eri pelaajan ninjakettu -hahmot taistelevat sujuvasti eikä siinä ole juuri yhtään vastaavia ongelmia kuin yksinpelissä. Kaksinpeli rullaa sujuvasti ilman "tökkäyksiä". Suosittelen Bad Origami Rising- peliä niille, jotka tykkäävät Smash Bros- pelistä ja perinteisistä 2D -tasoloikkapeleistä. Tässä vaiheessa peli on jo hyvä sekä viihdyttävä. Kunhan yksinpelissä olevat pikkuongelmat saadaan korjattua, tulee pelistä varmasti loistava. Hyvät- ja huonot puolet pelissä Bad Origami Rising + Hyvät grafiikat ja pelin idea hyvä. + Multiplayer on hyvä ominaisuus, koska siten voi pelata vaikka kaveria vastaan. + Tasohyppelypeliksi todella hyvä. - Pelissä ei voi ostaa uusia asuja, aseita tms. - Pelin pitäisi muuttua vaikeammaksi, kun pääsee pidemmälle.   [caption id="attachment_224" align="alignnone" width="300"]Toimittajat Tampereella. Toimittajat Tampereella.[/caption]   Tekstit: Anniina Ihalainen, Sonja Ruohonen, Joonas Aunesluoma, Kasper Parkkinen  

Amppari pelkka WEB

TK mediatalo - Asiakaslehti verkossa